İçeriğe geç

Lastikte Balon Olduğu Nasıl Anlaşılır

Lastikte balon varsa ne olur?

Aracın kaldırıma çarpması veya derin çukurlara girmesi gibi ağır darbeler sırasında, lastiğin yan duvarında balon adı verilen hava kabarcıkları oluşabilir. Bu tür hasarlar onarılamaz, bu nedenle lastiklerinizden birinde böyle bir kabarcık fark ederseniz, lastiğinizi hemen değiştirmelisiniz.

Lastik niye baloncuk yapar?

Uzun süre düşük basınçta kullanılan lastiklerin karkas kordonları zamanla kopup şişerek lastiğin aniden çalışmamasına neden olur. Lastik basıncı düzenli olarak 15 günde bir kontrol edilmelidir.

Lastik balon ne demek?

Bunlar, çentik, kesik veya darbe gibi nedenlerle lastik karkasının ve sızdırmazlık elemanı olarak kullanılan astarın hasar görmesi sonucu dışa doğru etkili iç basınç etkisinin oluşturduğu şişmelerdir.

Balon yapmış lastik muayeneden geçer mi?

Araç muayenesi sırasında lastikte bir ezik tespit edilirse, maalesef muayeneden geçemezsiniz. Muayeneden kaçınmak için, lastiğiniz patlamışsa bizden yeni bir lastik alabilirsiniz.

Balon yapmış lastik garantiye girer mi?

Garanti, “çatlaklar”, “yırtılmalar” veya “ayrılmalar” nedeniyle tamir edilemeyecek kadar şişen ve kullanılamaz hale gelen lastikleri kapsar.

Lastiğin bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Lastiğin ömrünün ne zaman dolduğunu belirlemek için bir titreşim testi yapmak da mümkündür. Örneğin, lastikler eşit şekilde aşınmamışsa, direksiyonda titreşimler hissedersiniz. Araç hızı arttıkça titreşimler artıyorsa, lastikleri dengelemek önemlidir.

Run flat lastik balon yapar mı?

Bu tip lastiklere halk arasında patlamaya dayanıklı lastikler denir. Aslında bu durum yanlıştır. Run-flat lastikler normal lastikler gibi patlayabilir.

Lastik şişmesi neden olur?

Lastik yanağında belirgin bir şişkinlik, karkas içindeki kordonların hasar gördüğünün bir göstergesidir. Bu tür hasarlar genellikle lastiğin kaldırımlar veya hız tümsekleri gibi engellerin üzerinden aşırı hızda veya yanlış açıyla geçmesi durumunda meydana gelir. Karkasın aşırı gerilmesi, tek tek kordonların kopmasına yol açar.

Lastiğin top atması nedir?

Lastiğin çukura çok sert girmesi veya kaldırım gibi yüksek bir engele çarpması durumunda, yanak tarafından bir darbe meydana gelir ve yanaktaki karkas telleri jant kenarı (flanş) ile darbe arasında sıkışarak kırılır.

Patlamayan lastik ne demek?

Asıl adı “Run on Flat Tire” olan ve Türkçe’de “Non-flat Tire” olarak kullanılan lastikler; patlak lastiği olsa bile uzun süre kullanılabilen lastiklere verilen isimdir.

Balon teker nedir?

Lastikler yola temas ettiğinde belirli engellerle karşılaşabilir. Bu, yol yapısının kendisinden veya yoldaki yabancı nesnelerden kaynaklanabilir. Bu tür yabancı nesneler lastiğin yan duvarında balonlar oluşturabilir. Bu balonlar genellikle lastiğin dışından görülebilir.

Lastik yanak yama olur mu?

Lastik yanağına gelen darbeler veya hasarlar sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir. Bu gibi durumlarda lastik yanağını onarmak için lastik yanağına yama yapılabilir. Lastik yanağına yama yapmak profesyonel bir lastik tamircisi tarafından yapılmalıdır.

Hangi lastik muayeneden geçmez?

Lastiğin dış yüzeyi lastik çerçevesine kadar ciddi şekilde aşınmışsa, aracınız muayeneden geçemez ve büyük bir kusura sahip olduğu düşünülür. Ağır vasıtaların ek hareketli akslarında lastik yoksa, büyük bir kusura sahip olduğu düşünülür ve muayeneden geçemez.

10 yıllık lastik muayeneden geçer mi?

Ancak lastiğin üretildiği yıl, muayene sonucunu etkileyen faktörlerden biri değildir. Ancak 4 yıldan uzun süredir kullandığınız lastiklerdeki aşınma ve yıpranma güvenliğiniz için risk oluşturabilir. Aslında, bu tür aşınma ve yıpranma aracın muayeneden geçememesine neden olabilir.

Lastik derinliği kaç mm olmalı?

Yeni lastiklerin diş derinliği 8-9 mm’dir. Yasal asgari diş derinliği 1,6 mm’dir. Lastiklerinizin diş derinliği, diş tasarımı ve dişin kauçuk bileşimi, ıslak ve karlı hava koşullarında güvenli sürüşü etkileyen faktörler arasındadır.

Lastik şişmesi neden olur?

Lastik yanağında belirgin bir şişkinlik, karkas içindeki kordonların hasar gördüğünün bir göstergesidir. Bu tür hasarlar genellikle lastiğin kaldırımlar veya hız tümsekleri gibi engellerin üzerinden aşırı hızda veya yanlış açıyla geçmesi durumunda meydana gelir. Karkasın aşırı gerilmesi, tek tek kordonların kopmasına yol açar.

Lastiğin patlak olduğunu nasıl anlarız?

Hasar ani ve büyükse, lastik hızla hava kaybedecektir. Ancak, lastiğiniz aşınmışsa, patlaması daha uzun sürecektir. Ve fark etmeniz uzun zaman alabilir. Lastiğin yan duvarına baktığınızda hafif bir şişlik görürseniz, lastiğinizin patladığını anlayabilirsiniz.

Lastiğin ömrünün bittiğini nasıl anlarız?

“Lastik ömrünüzün ne zaman bittiğini nasıl anlarsınız?” diye sorarsanız, cevap lastiğinizin “DOT” ile başlayan kısmında gizlidir. Örneğin, 3506, lastiğinizin 2006’nın 35. haftasında üretildiği anlamına gelir. Buna dayanarak, kullandığınız lastiğin yaşını hesaplayabilirsiniz.

Lastiğin top atması nedir?

Lastiğin çukura çok sert girmesi veya kaldırım gibi yüksek bir engele çarpması durumunda, yanak tarafından bir darbe meydana gelir ve yanaktaki karkas telleri jant kenarı (flanş) ile darbe arasında sıkışarak kırılır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Siyah Saçlı Escort